• Gesloten
  • Utrecht
  • HRM
  • 16 - 24 uur per week
  • 85.00 per uur
  • 01-05-2024
  • 8 maanden

Wat ga je doen?

*Als Specialist Verzuimadministratie zorg jij ervoor dat de administratie rondom ziekte, verzuim en arbeidsongeschiktheid goed loopt. Is deze grote verantwoordelijkheid bij jou in goede handen? Lees dan verder! *

Wat je doet

Als Specialist Verzuimadministratie kom je te werken in het team van het P&O Servicecentrum (POS). POS is onder andere verantwoordelijk voor de administratieve verwerking bij indiensttreding, mutaties en uitdiensttreding. Als Specialist Verzuimadministratie in dit team zorg jij ervoor dat de administratie rondom ziekte, verzuim en arbeidsongeschiktheid goed wordt uitgevoerd en waar nodig verbeterd. Je controleert op correcte uitvoering van de verzuimrichtlijnen, je signaleert en speelt in op de situaties wanneer nodig.

Dit is een flinke klus als werkgever van 1600 collega’s en eigenrisicodrager voor de Ziektewet en WGA. Je klaart deze klus samen met een andere collega Specialist Verzuimadministratie.

Je taken en verantwoordelijkheden zullen o.a. bestaan uit:

  • Verzuimprocessen uitvoeren. Van operationele administratieve werkzaamheden tot het beheren van dossiers (o.a.13e weeks check, WaZo, Wulbz, ZW, WGA, Regreszaken) en monitoren van een goed procesverloop. Hierop acteren wanneer nodig.
  • Alert zijn op wanneer in dossiers zich mogelijk risico’s voordoen en hierop anticiperen.
  • Onderhouden van contact met het UWV (o.a. via het UWV-werkgeversportaal) over het correct verwerken van ziekmeldingen en mutaties tijdens arbeidsongeschiktheid van (ex-) medewerkers en over betalingen en uitkeringen;
  • Schakelen met Arbodienst en Robidus (externe ondersteuner bij eigen risicodragerschap);
  • Gevraagd en ongevraagd uitleggen, adviseren en ondersteunen van Managers, P&O Partners, collega’s van de afdeling POS en de Verzuimadviseur m.b.t. specifieke wet- en regelgeving op het gebied Arbo van verzuim;
  • Participeren in beleidsvorming op het gebied van verzuim en het maken van de vertaalslag naar verzuimprocessen.
  • Coachen en begeleiden van een startende Verzuimspecialist.

**Actoren in verzuim: **

  • De manager voert als casemanager alle gesprekken tijdens de re-integratie, doet verzuim- en herstel meldingen en vult alle documenten WvP in.
  • De P&O partner adviseert de managers in 1e verzuimjaar  inhoudelijk op de dossiers
  • De verzuimadviseur adviseert de managers in 2e verzuimjaar  inhoudelijk op de dossiers en onderhoudt contact met de arbodienst.
  • De verzuimspecialist zorgt ervoor dat de administratie rondom ziekte, verzuim en arbeidsongeschiktheid goed loopt.

Jij bent

… een zelfstarter, nauwkeurig, communicatief vaardig en je beschikt over een flinke dosis probleemoplossend vermogen! Je hebt de nodige vlieguren gemaakt en bent in staat om je in korte tijd de werkwijze van ROCMN eigen te maken. Zo help je ons om processen en werkwijzen op het gebied van verzuim uit te voeren en naar een hoger niveau te tillen. Binnen POS ben jij de deskundige op het gebied van verzuim. Vanzelfsprekend ben jij integer en administratief sterk, jij weet goed het overzicht en de rust te bewaken.

Wat vragen we van jou?

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Enige jaren ervaring in een soortgelijke functie van Specialist Verzuimadministratie
  • Kennis van de wet- en regelgeving m.b.t. verzuim;
  • Uitstekende (schriftelijke) beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Uitstekende digitale vaardigheden, handigheid met alle gangbare Officepakketten; kennis van Personele Informatie Systemen is noodzakelijk, AFAS is een pre.

Overige informatie

De dienst Personeel en Organisatie bestaat uit vijf teams: ROC Academie, P&O Partners, Participatiebaan, Recruitment en het P&O Servicecentrum.

Het P&O Servicecentrum bestaat uit een stabiel, hecht en divers team van 12 personen. Er is veel kennis in huis, een goede onderlinge samenwerking en ruimte voor nieuwe ideeën en initiatieven. Het team werkt hybride waardoor er de ruimte is om thuis te werken, maar het belang van de persoonlijke ontmoeting op kantoor en de binding als team staat ook centraal.

Heb je een vraag over deze opdracht?

Camiel de Hoogt

Camiel de Hoogt

Recruitment adviseur

camiel.dehoogt@haert.nl

06 - 46 17 82 90