• Open
  • Ridderkerk
  • Sociaal domein
  • 32 uur per week
  • 70.00 per uur
  • 25-08-2025 t/m 18-02-2026

Wat ga je doen?

Je biedt brede ondersteuning aan ouders, kinderen en jongeren die geraakt zijn door de Toeslagenaffaire.

Je bent voor deze mensen een vast aanspreekpunt en spin in het web. In de hulpverlening aan deze doelgroep kom je veel verschillende, soms zeer complexe situaties tegen.

Je hebt een generalistische insteek. Het ene moment ben je in gesprek met ouders over wat hen is overkomen, het andere moment ben je met een woningbouwvereniging in overleg om te voorkomen dat een gezin ontruimd wordt uit hun woning. De hulpverlening begint bij het creëren van vertrouwen, je bent een luisterend oor. Een hulpmiddel in de materiele hulpverlening zijn de SPUK gelden die onder specifieke voorwaarden ingezet kunnen worden op de leefgebieden wonen, werk, gezin, financiën, zorg. De SPUK staat voor SPecifieke UitKering en kan ingezet worden om het leven weer op de rit te krijgen van deze doelgroep.

De hulpverlening aan deze doelgroep is hard nodig en vraagt een lange adem, omdat de processen bij de overheid veel tijd vragen.

Hier heb je je expertise en creativiteit net zo hard nodig als je empathie en je uithoudingsvermogen. De kunst is empathisch, realistisch en zakelijk tegelijkertijd te zijn. Je maakt gebruik van je kennis, maar ook van je gezonde verstand. Administratie is een groot onderdeel van je werk.

Wie ben jij?

  • Je hebt een opleiding gevolgd in een richting die relevant is voor de functie;
  • Een combinatie van een empathische- en zakelijke instelling;
  • Je hebt een paar jaar ervaring, bijvoorbeeld als maatschappelijk werker, schuldhulpverlener, sociaaljuridisch dienstverlener;
  • Je bent bekend met de toeslagenaffaire en hebt de ontwikkelingen op dit vlak in ieder geval op hoofdlijnen hebt gevolgd;
  • Je hebt een brede algemene ontwikkeling en kunt snel schakelen;
  • Je bent empathisch en transparant, naar je cliënten en collega’s;
  • Je kunt zelfstandig huisbezoeken afleggen;
  • Je kunt goed omgaan met emotionele gesprekken;
  • Je bent rustig en efficiënt in spoedeisende situaties;
  • Je kunt een balans vinden tussen psychosociale hulpverlening en materiële hulpverlening;
  • Je beschikt over uitstekende administratieve vaardigheden;
  • Je kunt op een professionele manier rapporteren;
  • je doet wat je zegt en visa versa;

Wat je ook moet weten

Ben je een nieuwe leverancier en heb je nog geen samenwerkingsovereenkomst en klant-specifieke deelovereenkomst getekend? Dan volgt dit direct na gunning van de opdracht.

De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgevers Gemeente Barendrecht, Gemeente Albrandswaard, Gemeente Ridderkerk, De BedrijfsvoeringsPartner, Avres, Gemeente Gorinchem, Gemeente Hoeksche Waard en Gemeente Voorne aan Zee:

  • Graag het cv in het NL aanleveren
  • Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
  • Indien we terugkoppeling ontvangen van de ZHZ nadat we de kandidaat hebben voorgesteld nemen we direct contact op met de leverancier/zzp-er
  • Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
  • Graag ontvangen we tevens in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Voorne aan Zee 2023zijn van toepassing op iedere opdracht.
  • De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten op detacheringsbasis bedraagt 1.404 uur. Voor flexibele arbeidskrachten op uitzendbasis is dit 936 uur.
  • Indexering is niet van toepassing.
  • Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.
  • Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit de deelnemende organisatie:
  • Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek
  • Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken
  • Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand
  • Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.
  • Op deze opdracht kunnen géén zzp-ers worden aangeboden.

Heb je een vraag over deze opdracht?

Bart van Son

Bart van Son

Inhuuradviseur

bart.vanson@haert.nl

06 – 26 11 18 19