• Open
  • Ridderkerk
  • Sociaal domein
  • 32 - 36 uur per week
  • 90.00 per uur
  • 22-09-2025 t/m 31-12-2025

Wat ga je doen?

Voor de Gemeente Ridderkerk zijn wij voor 36 uur per week op zoek naar een Klantmanager WMO. Je komt te werken in het team WMO.

Als Klantmanager Wmo krijg jij het iedere dag voor elkaar: ondersteuning op maat voor inwoners met een hulpvraag. Geen dag is hetzelfde, iedere casus is anders en je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid om je werk in te delen.

Met jouw oplossingsgerichtheid en sterke persoonlijkheid help je cliënten en burgers zo lang mogelijk zelfstandig mee te doen in de samenleving. Je bent daarbij verantwoordelijk voor het hele proces, vanaf de aanmelding bij Wmo, de uitvraag, de administratie, tot en met de te bieden oplossingen en termijnen waarin dit uitgevoerd moet worden.

In je gesprek met de klant bepaal je wat de hulpvraag is en welke oplossingen te vinden zijn. Je maakt gespreksverslagen en analyseert hierin de mogelijkheden en beperkingen van de cliënt. Je gaat daarbij zoveel mogelijk uit van zelfredzaamheid en faciliteert dit door het eigen netwerk van de cliënt in te zetten en te kijken naar aanvullende voorzieningen. Je bepaalt of er wel of geen hulp komt vanuit de Wmo zoals hulpmiddelen, woning aanpassingen of begeleiding en dagbesteding. Dan zorg je voor de gehele uitvoer en monitort de geboden hulp.

Wat jouw werk ook heel afwisselend maakt is dat je samenwerkt met alle disciplines in het sociaal werkveld, met collega’s in het wijkteam, maatschappelijk werkers, gezinscoaches, reclassering, zorgaanbieders en medisch specialisten.

Je komt te werken in het team Wmo, in dit team werken klantmanagers Wmo, beleidsadviseurs Wmo, contractmanagers en financieel beheer.

Wie ben jij?

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau;
  • Je bent op korte termijn inzetbaar;
  • Meerdere jaren kennis van en ervaring met de Wmo 2015 en andere relevante wet- en regelgeving;
  • Ervaring met doelgroepen van de Wmo, zoals personen met verstandelijke, somatische en lichamelijke beperkingen, mensen met psychiatrische stoornissen en psychosociale problematiek;
  • Kennis van voorzieningen en producten op het terrein van welzijn, zorg, wonen en participatie is een pre;
  • Je leert snel de diverse IT applicaties gebruiken die we hebben ter ondersteuning van ons werk;
  • Je werkt goed samen binnen en buiten het team;
  • Je gaat besluitvaardig, analytisch en resultaatgericht te werk;
  • Je bent klant- en servicegericht;
  • Je bent in staat om de vraag achter de vraag te stellen;
  • Je kunt goed verslagen schrijven.

Wat je ook moet weten

Ben je een nieuwe leverancier en heb je nog geen samenwerkingsovereenkomst en klant-specifieke deelovereenkomst getekend? Dan volgt dit direct na gunning van de opdracht.

De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgevers Gemeente Barendrecht, Gemeente Albrandswaard, Gemeente Ridderkerk, De BedrijfsvoeringsPartner, Avres, Gemeente Gorinchem, Gemeente Hoeksche Waard en Gemeente Voorne aan Zee:

Op deze opdracht kunnen géén zzp-ers worden aangeboden.

  • Graag het cv in het NL aanleveren
  • Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
  • Indien we terugkoppeling ontvangen van de ZHZ nadat we de kandidaat hebben voorgesteld nemen we direct contact op met de leverancier.
  • Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
  • Graag ontvangen we tevens in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Voorne aan Zee 2023 zijn van toepassing op iedere opdracht.
  • De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten op detacheringsbasis bedraagt 1.404 uur. Voor flexibele arbeidskrachten op uitzendbasis is dit 936 uur.
  • Indexering is niet van toepassing.
  • Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.
  • Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit de deelnemende organisatie:
  • Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek
  • Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken.
  • Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand.
  • Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.

Heb je een vraag over deze opdracht?

Camiel de Hoogt

Camiel de Hoogt

Inhuuradviseur

camiel.dehoogt@haert.nl

06 - 46 17 82 90