• Gesloten
  • Lochem
  • Management
  • 36 uur per week
  • 120.00 per uur
  • 01-05-2024
  • 5 maanden

Wat ga je doen?

Voor de Gemeente Lochem zijn wij voor 36 uur per week op zoek naar een Afdelingshoofd Bestuur en Organisatie. Binnen de gemeente Lochem bevinden ze zich in een proces van organisatieontwikkeling. Zij zien steeds complexere maatschappelijke opgaven. Als organisatie willen zij wendbaar zijn om sneller te kunnen reageren op ontwikkelingen. De span of control/attention moet behapbaar zijn. En ze vragen meer strategische denkkracht vanuit de organisatie. Deze wensen hebben geleid tot een eerste aanzet tot een (nieuwe) organisatiestructuur. De organisatie gaat per 1 september 2024 van de huidige 6 afdelingen naar 4 domeinen. Per 1 september , of zoveel eerder als nodig, zal deel 1 van de opdracht ( interim afdelingshoofd) vervallen. Het gaat hierbij om de domeinen fysiek, sociaal, dienstverlenging en programma’s en projecten.

De opdracht richt zich op twee aandachtsgebieden:

  1. Aansturen van de afdeling Bestuur en Organisatie (B&O) als interim afdelingshoofd (1/2 deel van 36 uur).
  2. Begeleiden van de organisatieontwikkeling als strategisch adviseur (1/2 deel van 36 uur).

Verantwoordelijkheden

  1. Aansturen als interim afdelingshoofd:
  • Tijdelijk waarnemen van de afdeling B&O en lid managementteam (MT).
  • Is op basis van integraal management verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering binnen de eigen afdeling (inclusief Pijioffach taken (personeel, informatievoorziening, juridische zaken, inkoop, organisatie, financiën, facilitair, administratieve organisatie, communicatie en huisvesting).
  • Sparringpartner directeur-gemeentesecretaris. Aanspreekpunt complexe casuïstiek MT leden
  • Op hoofdlijnen contact met portefeuillehouder voor de teams communicatie, HR en Informatie en automatisering.
  • Relatiebeheer samenwerkingspartners

2.   Begeleiden van de organisatieontwikkeling als strategisch adviseur:

  • Procesbegeleider/kwartiermaker voor het MT in de organisatieontwikkeling.

Wat vragen we van jou?

  • Recente aantoonbare ervaring als sparringpartner op de inhoud van organisatieontwikkeling en als afdelingshoofd voor secretaris-directeur, MT-leden en portefeuillehouder;
  • Aantoonbare ervaring als procesbegeleider/kwartiermaker voor het MT in organisatieontwikkelingsprocessen binnen de overheid;
  • Aantoonbare ervaring op basis integraal management met de PIJIOFFACH- taken;
  • Aantoonbare ervaring met bestuurlijk en ambtelijke besluitvormingsprocessen;
  • Afgeronde relevante WO-opleiding;
  • Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van leiderschapsontwikkeling;
  • CV van maximaal 2 pagina's A4.

Overige informatie

**Sluiting publicatie: **21-04-2024

**Beoordeling CV's (vanaf): **22-04-2024

Heb je een vraag over deze opdracht?

Camiel de Hoogt

Camiel de Hoogt

Recruitment adviseur

camiel.dehoogt@haert.nl

06 - 46 17 82 90