Wat ga je doen?
Privacy Officer - tijdelijke functie (24 uur)
Locatie: Maasdam/hybride
Werken voor de Hoeksche Waard betekent werken in een unieke streek, waarbij jij het verschil kan maken voor ruim 90.000 inwoners. Bij ons telt iedereen en kijken we naar elkaar om. Wij geloven in gelijkwaardigheid en denken in mogelijkheden. Daarom werken we samen aan een inclusieve samenleving, waaraan iedereen meedoet en waarde heeft. Dat doe je samen met ca. 700 collega’s die verschillend zijn in karakter, talenten en dromen. Maar met een gedeelde passie voor hun werk. Bij ons krijg je alle ruimte mee te werken aan een gemeentelijke organisatie met eigentijdse uitdagingen die het beste in jou naar boven halen. Daarnaast vinden wij het belangrijk om volop kansen voor een persoonlijke en professionele ontwikkeling te bieden. Durf jij vanuit verschillende richtingen te kijken en wil je met jouw vakmanschap impact hebben op de ontwikkeling van de Hoeksche Waard? Kom dan werken bij gemeente Hoeksche Waard, want jij maakt het echt!
Waar kom je te werken?
Als Privacy Officer maak je onderdeel uit van het team Control dat bestaat uit 10 medewerkers in de clusters PIV en Control.
Daarbinnen werk je vooral samen met onze andere Privacy Officers (PO), de Chief Information Security Officer (CISO), de Functionaris Gegevensbescherming (extern), de concerncontroller/teammanager, de TISO en direct betrokken professionals van team Informatiemanagement en betrokken teams bij de WPG. Samen met de CISO en PO's vorm je binnen het team het cluster "PIV" (Privacy& InformatieVeiligheid).
Wat ga je doen?
- Je adviseert de organisatie ten aanzien van privacy;
- Je adviseert ten aanzien van verwerkersovereenkomsten op het gebied van privacy;
- Je ondersteunt bij het opstellen en borgen van o.a. het register van verwerkingen;
- Je ondersteunt bij de uitvoering van interne audits (vb. DPIA’s) binnen de organisatie;
- Je brengt risico’s onder de aandacht op het gebied van privacy bij proceseigenaren;
- Je ondersteunt bij de verdere implementatie van AVG en WPG;
- Je sluit aan bij projecten en/of aanbestedingen waarbij privacy een rol speel;
- Je draagt bij aan bewustwordingscampagnes op het gebied van privacy (denk hierbij aan het organiseren van activiteiten om de bewustwording binnen de organisatie te stimuleren);
- Hoeksche Waard werkt met het Three Lines model, daarbij ondersteun je bij de implementatie van de tweede lijn binnen die werkwijze (denk hierbij aan het aanvullen van werkplannen van de financiële processen in de eerste lijn en het werkplan PIV);
- Je ondersteunt bij het opstellen van voorstellen en memo's ten aanzien van belangrijke onderwerpen op het gebied van privacy.
Waarom kies je voor ons?
We gaan uit van eigen verantwoordelijkheid en bieden je veel ruimte om initiatieven te nemen.****Onze drie kernwaarden persoonlijk, vakmanschap en durf zeggen iets over het karakter, de ambities en successen die we vieren bij gemeente Hoeksche Waard. Je werkt in een organisatie die constant in ontwikkeling is.
Wij gaan voor de volgende inzet:
- Een tijdelijke functie tot 31 maart 2026 met opties tot verlenging, voor 24 uur per week;
- Mogelijkheid tot hybride werken, doch ten minste 2 dagen per week bij ons op kantoor;
- Startdatum z.s.m. in overleg met cluster PIV;
Wie ben jij?
- Je hebt een afgeronde relevante hbo of wo opleiding en bent een kei in privacy;
- Je inzet is flexibel en bent bereid om op vrijdag werkzaam te zijn;
- Je hebt kennis en affiniteit op juridisch gebied en in het bijzonder met de AVG èn WPG;
- Kennis op het gebied van informatieveiligheid is een pré;
- Je hebt ervaring met het opstellen van een DPIA;
- Ervaring in het ondersteunen bij de uitvoering van of het uitvoeren van interne audits op het terrein van privacy is een pré;
- Je bent ontzettend enthousiast om bij ons aan de slag te gaan als Privacy Officer!
- Je brengt ervaring mee opgedaan bij een andere gemeente.
- Je hebt een resultaatgerichte instelling en een sterk analytisch vermogen waarbij je nauwkeurig te werk gaat. Je kan communiceren als de beste, bent proactief en voelt je als een vis in het water binnen een team wat nauw met elkaar samenwerkt. Je bent daadkrachtig, hebt oog voor politieke verhoudingen en staat ervoor open om nieuwe dingen te leren.
Wat je ook moet weten
Ben je een nieuwe leverancier en heb je nog geen samenwerkingsovereenkomst en klant-specifieke deelovereenkomst getekend? Dan volgt dit direct na gunning van de opdracht.
De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgevers Gemeente Barendrecht, Gemeente Albrandswaard, Gemeente Ridderkerk, De BedrijfsvoeringsPartner, Avres, Gemeente Gorinchem, Gemeente Hoeksche Waard en Gemeente Voorne aan Zee:
- Graag het cv in het NL aanleveren
- Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
- Indien we terugkoppeling ontvangen van de ZHZ nadat we de kandidaat hebben voorgesteld nemen we direct contact op met de leverancier/zzp-er
- Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
- Graag ontvangen we tevens in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Voorne aan Zee 2023 zijn van toepassing op iedere opdracht.
- De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten op detacheringsbasis bedraagt 1.404 uur. Voor flexibele arbeidskrachten op uitzendbasis is dit 936 uur.
- Indexering is niet van toepassing.
- Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.
- Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit de deelnemende organisatie:
- Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek
- Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken
- Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand
- Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.
Heb je een vraag over deze opdracht?

