• Open
  • Gorinchem
  • Sociaal domein
  • 32 uur per week
  • 80.00 per uur
  • 01-09-2025 t/m 31-12-2025

Wat ga je doen?

Wil jij jouw expertise inzetten om inwoners van Gorinchem zo goed mogelijk te ondersteunen bij hun hulpvragen? Ben jij een betrokken en deskundige Wmo-adviseur die zorgvuldig indicaties stelt en passende maatwerkvoorzieningen weet te selecteren? Wil jij bijdragen aan een sociaal en inclusief Gorinchem, waar iedereen mee kan doen? Dan is deze functie wellicht de volgende stap in jouw carrière.

De Wmo adviseur is verantwoordelijk voor de indicatiestelling en selectie van maatwerkvoorzieningen. Dit proces kan worden opgesplitst in o.a. de volgende hoofdtaken:

  • gaat in gesprek met cliënten naar aanleiding van een melding en is daarin toegankelijk en laagdrempelig;
  • verheldert vragen en behoeften, kan de vraag achter de vraag naar boven krijgen middels vraaggestuurde vraagverheldering en gaat hierbij uit van de verschillende leefgebieden uit de zelfredzaamheidsmatrix;
  • beoordeelt de complexiteit van de ondersteuningsvragen van een huishouden en kijkt primair of de eigen kracht/regie benut kan worden dan wel of het eigen netwerk van de hulpvrager ingezet kan worden en stimuleert dit;
  • bepaalt samen met het huishouden het gewenste resultaat en oplossing en heeft daarbij oog voor het inschatten van risico’s;
  • kan op de handen zitten maar handelt en zet door als dat noodzakelijk is;
  • indiceert en adviseert betreffende aangevraagde voorzieningen door middel van huisbezoeken, telefonische intake en dossieronderzoek;
  • beoordeelt uitgebrachte adviezen door externen;
  • maakt zelf programma’s van eisen van woningaanpassingen, rolstoelen en vervoersvoorzieningen
  • verzorgt rapportages en besluiten voortkomend uit de onderzoeksresultaten van Wmo-aanvragen;
  • verricht passingen met voorzieningen in samenwerking met leveranciers van hulpmiddelen;

Wie ben jij?

  • aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
  • mensen met een paramedische of verpleegkundige achtergrond hebben een pré;
  • ervaring met mensen met meerdere ondersteuningsvragen;
  • brede kennis van de sociale kaart;
  • kennis en ervaring met Wmo-2015;
  • goede redactionele, communicatieve en onderhandelingsvaardigheden;
  • een gezellige collega met een zakelijke en kritische blik;
  • klantgericht en resultaatgericht;
  • ervaring met GWS/suite4zorg heeft een pré.

Wat je ook moet weten

Werken voor de gemeente Gorinchem betekent werken voor ruim 38.000 inwoners. Gorinchem is dé allermooiste vestingstad van Nederland. Wij werken met onze medewerkers aan een positieve, proactieve en professionele organisatie. Wij bouwen met de kernwaarden ‘vertrouwen’ en ‘verantwoordelijkheid’ aan een werkomgeving waarin we de verantwoordelijkheid voelen en nemen. Waarin vakoverstijgende samenwerking vanzelfsprekend is, we denken in kansen en mogelijkheden.

De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgever Zuid-Holland-Zuid (ZHZ):

  • De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Voorne aan Zee 2023 zijn van toepassing op iedere opdracht.
  • De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten bedraagt 1.404 uur. Bij uitzending is dit 936 uur.
  • Indexering is niet van toepassing.
  • Indien een aanvraag wordt ingevuld door een zzp’er, geldt het volgende:
    De leverancier mag een zzp’er aandragen. In dat geval contracteert Haert de zzp’er rechtstreeks. De leverancier ontvangt een kick-back fee van 15% van het uurtarief van de zzp’er, voor een periode van maximaal 1 jaar.
  • Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.
  • Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit ZHZ:
    • Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek
    • Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken
    • Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand
  • ZZP uitgesloten.

Heb je een vraag over deze opdracht?

Brian Holtrop

Brian Holtrop

Inhuuradviseur

brian.holtrop@haert.nl

06 - 55 23 90 68