• Gesloten
  • Barneveld
  • Inkoop
  • 24 - 36 uur per week
  • 82.50 per uur
  • 15-04-2024
  • 5 maanden

Wat ga je doen?

Contractmanagement is nog niet overal in bij Gemeente Barneveld organisatie belegd. Bij de professionalisering van contractmanagement zijn ze gestart met de ICT-contracten. Ze bouwen nu graag verder uit naar het managen van de overige inkoopcontracten binnen de organisatie.

Jouw rol omvat het bewaken van onze inkoopcontracten en het monitoren op de gemaakte afspraken, waarbij je potentiële verbeteringen signaleert in zowel de gemeentelijke organisatie als bij hun leveranciers en opdrachtnemers. Je ziet erop toe dat deze verbeteringen daadwerkelijk worden geïmplementeerd. In samenwerking met de contractbeheerders vertaal je datastromen naar bruikbare informatie voor teamleiders.

Als contractmanager ben je proactief en begrijp je de verwachtingen van de organisatie met betrekking tot inkoop, contractmanagement en contractbeheer. Je zorgt ervoor dat maximale prestaties worden behaald aan de hand van vastgestelde KPI's. Het nemen van verantwoordelijkheid is iets waar je energie uit haalt. Naast je adviesrol neem je actief de regie en ben je een echte dienstverlener. Je bent zichtbaar en toegankelijk waardoor je omgeving je gemakkelijk vindt voor vragen over contractmanagement. Je hebt goed inzicht in de ambities van het aandachtsgebied waarvoor je werkt, verzamelt inkoopbehoeften en combineert dit met gegevens uit de markt,  spendanalyses en contractbeheer om bruikbare planinformatie te genereren. Je begrijpt dat jouw rol cruciaal is voor de continuïteit van de gemeentelijke dienstverlening en streeft naar verbetering en optimalisatie.

Je Taken

  • Ophalen van contractinformatie in de organisatie;
  • Indelen van contracten op basis van hun belangrijkheid en impact voor de gemeente;
  • Analyseren van de contractprestaties, zowel intern als van leveranciers/opdrachtnemers;
  • Vaststellen van achterblijvende prestaties en actie ondernemen om dit te verhelpen;
  • Adviseren over het meenemen van relevante aspecten in nieuwe contracten op basis van de aanbestedingskalender, samenwerking, marktontwikkelingen en regelgeving;
  • Signaleren van trends en bevindingen aan het management voor prioritering, besluitvorming en verbetering;
  • Actief deelnemen aan de professionalisering van contractmanagement;
  • Enthousiast en zichtbaar binnen de organisatie om contractmanagement zichtbaar te maken.

Wat vragen we van jou?

  • Inkoopopleiding;
  • Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Ervaring met een contractmanagement systeem;
  • HBO werk- en denkniveau;
  • CV van maximaal 3 pagina's A4

Overige informatie

  • Sluiting publicatie: 27-03
  • Beoordeling van CV's: vanaf 28-03
  • Verwachte terugkoppeling: 05-04

Barneveld, een werkgever met een eigentijds, innovatief en dynamisch karakter en aantrekkelijke en ambitieuze projecten. Werken bij Barneveld betekent bijdragen aan een positieve klantbeleving van onze inwoners, ondernemers en partners. Samen met ruim 600 collega’s geef je betekenis aan de ambitie ‘Blij met Barneveld’. Nieuwsgierig?

Heb je een vraag over deze opdracht?

Camiel de Hoogt

Camiel de Hoogt

Recruitment adviseur

camiel.dehoogt@haert.nl

06 - 46 17 82 90