• Open
  • Barendrecht
  • Sociaal domein
  • 36 uur per week
  • 83.00 per uur
  • 01-12-2025 t/m 30-06-2026

Wat ga je doen?

Als Klantmanager Poort ben jij de schakel tussen cliënten en de beschikbare voorzieningen op het gebied van inkomen en sociale ondersteuning. Jij beoordeelt aanvragen voor levensonderhoud en begeleidt cliënten richting de juiste voorzieningen.

Als Klantmanager Poort ben je de spil tussen cliënten en overheidsvoorzieningen op het gebied van inkomen en sociale ondersteuning. Je hebt de verantwoordelijkheid voor het beoordelen van aanvragen levensonderhoud Participatiewet/IOAW, bijzondere bijstand en andere inkomensregelingen.

Deze functie vereist een grondige kennis van de Participatiewet en de Algemene Wet Bestuursrecht en een empathische benadering om mensen in financiële kwetsbaarheid te ondersteunen.

Werken als klantmanager Poort is continu schakelen op een dag, geen dag is hetzelfde! Je geeft voorlichting en voorziet klanten van informatie, je voert gesprekken, je beoordeelt en analyseert binnengekomen documenten, je stelt rapportages en beschikkingen op, soms ga je met een handhavingsmedewerker op huisbezoek of probeer je voor kwetsbare klanten in samenwerkingsverband met bijvoorbeeld het wijkteam oplossingen te vinden. Je werkt vanuit vertrouwen naar de klant maar als dat nodig is verricht je ook controles in het kader van fraudebestrijding. Een afwisselende functie waarbij je vaak het verschil kunt maken voor de cliënt.

Wie ben jij?

  • Grondige kennis van Participatiewet en Algemene Wet Bestuursrecht (AWB)
  • Ervaring met beoordelen van aanvragen (levensonderhoud, bijzondere bijstand, inkomensregelingen)
  • Sterke communicatieve vaardigheden (gesprekken voeren, voorlichting geven)
  • Analytisch vermogen (documenten beoordelen, rapportages en beschikkingen opstellen)
  • Samenwerkingsgericht (o.a. wijkteam, handhaving)
  • Empathisch en klantgericht, met oog voor kwetsbare doelgroepen
  • Flexibel en stressbestendig, gewend aan dynamische werkomgeving
  • Integer en zorgvuldig, inclusief controles en fraudebestrijding
  • Bereidheid tot huisbezoeken

Wat je ook moet weten

Ben je een nieuwe leverancier en heb je nog geen samenwerkingsovereenkomst en klant-specifieke deelovereenkomst getekend? Dan volgt dit direct na gunning van de opdracht.

De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgevers Gemeente Barendrecht, Gemeente Albrandswaard, Gemeente Ridderkerk, De BedrijfsvoeringsPartner, Avres, Gemeente Gorinchem, Gemeente Hoeksche Waard en Gemeente Voorne aan Zee:

  • Graag het cv in het NL aanleveren
  • Voor deze opdracht kunnen geen zzp'ers worden voorgesteld
  • Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
  • Indien we terugkoppeling ontvangen van de ZHZ nadat we de kandidaat hebben voorgesteld nemen we direct contact op met de leverancier/zzp-er
  • Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
  • Graag ontvangen we tevens in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Voorne aan Zee 2023 zijn van toepassing op iedere opdracht.
  • De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten op detacheringsbasis bedraagt 1.404 uur. Voor flexibele arbeidskrachten op uitzendbasis is dit 936 uur.
  • Indexering is niet van toepassing.
  • Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.
  • Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit de deelnemende organisatie:
    • Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek
    • Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken
    • Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand
  • Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.

Let opDe aanvraag is uitgezet via Nétive. Kandidaten die worden aangeboden via MijnHaert, dienen vervolgens ook via Nétive voorgesteld te worden.

Heb je een vraag over deze opdracht?

Bart van Son

Bart van Son

Inhuuradviseur

bart.vanson@haert.nl

06 – 26 11 18 19