Wat ga je doen?
Binnen onze gemeente voeren we de Wet Inburgering 2021 uit met focus op kwaliteit, maatwerk en regie.
Voor tijdelijke vervanging binnen het team Inburgering zoeken wij een ervaren klantmanager die direct inzetbaar.
Als klantmanager Inburgering begeleid je inburgeringsplichtige statushouders en gezinsmigranten gedurende het volledige traject.
Jouw taken en verantwoordelijkheden
- Ontvangen van inburgeraars via warme overdracht vanuit het COA.
- Afnemen en interpreteren van de leerbaarheidstoets
- Opstellen, uitvoeren en bijstellen van het Persoonlijk Plan Inburgering en Participatie (PIP).
- Regie voeren op de Z-route, B1-route en onderwijsroute.
- Bewaken van voortgang, termijnen en signaleren van knelpunten.
- Stimuleren van maatschappelijke participatie en activering.
- Samenwerken met taalaanbieders, maatschappelijke organisaties, VluchtelingenWerk, DUO en interne collega’s.
- Rapporteren en registreren volgens gemeentelijke kaders, inclusief terugkoppeling richting beleid.
Wie ben jij?
- Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur richting SJD, MWD of vergelijkbaar.
- Minimaal 2 jaar ervaring als klantmanager Inburgering binnen een gemeente.
- Kennis van de Wet Inburgering 2021 en aantoonbare ervaring met uitvoeringstrajecten.
- Vaardigheid in motiverende en cultuurbewuste gespreksvoering.
- Ervaring met Suite4SociaalDomein is een pré.
Start: Zo spoedig mogelijk
Wat je ook moet weten
**Ben je een nieuwe leverancier en heb je nog geen samenwerkingsovereenkomst en klant-specifieke deelovereenkomst getekend?**Dan volgt dit direct na gunning van de opdracht.
De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgevers Gemeente Barendrecht, Gemeente Albrandswaard, Gemeente Ridderkerk, De BedrijfsvoeringsPartner, Avres, Gemeente Gorinchem, Gemeente Hoeksche Waard en Gemeente Voorne aan Zee:
- Graag het cv in het NL aanleveren;
- Op deze aanvraag kunnen GEEN zzp'ers worden voorgesteld;
- Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
- Indien we terugkoppeling ontvangen van de ZHZ nadat we de kandidaat hebben voorgesteld nemen we direct contact op met de leverancier/zzp-er
- Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
- Graag ontvangen we tevens in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Voorne aan Zee 2023 zijn van toepassing op iedere opdracht.
- De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten op detacheringsbasis bedraagt 1.404 uur. Voor flexibele arbeidskrachten op uitzendbasis is dit 936 uur.
- Indexering is niet van toepassing.
- Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.
- Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit de deelnemende organisatie:
- Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek
- Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken
- Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand
- Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.
Let op: De aanvraag is uitgezet via Nétive. Kandidaten die worden aangeboden via MijnHaert, dienen vervolgens ook via Nétive voorgesteld te worden.
Heb je een vraag over deze opdracht?

