• Open
  • Rhoon
  • Sociaal domein
  • 28 - 36 uur per week
  • 105.00 per uur
  • z.s.m. t/m 31-01-2026

Wat ga je doen?

Algemeen:

Team Wmo zoekt tijdelijke versterking in de rol van beleidsadviseur/projectleider Wmo-voorzieningen. In deze rol werk je aan de ontwikkeling en realisatie van de gemeentelijke ombuigingsopgave binnen de Wmo..

Doel van de opdracht

Deze opdracht richt zich vooral op het doorontwikkelen van bestaande Wmo-voorzieningen naar collectieve en toekomstgerichte vormen. Het doel is om inwoners blijvend te ondersteunen, op een meer doelmatige en betaalbare manier. Het uitgangspunt is om voorzieningen te behouden en te versterken, door ze anders en slimmer in te richten.

De gemeenteraad heeft de ombuigingsvoorstellen inmiddels goedgekeurd. Daarom ligt de focus in deze fase op de uitwerking en realisatie van de afgesproken maatregelen. Samen met de afdeling Kwaliteit zorg je ervoor dat elke aanpassing voldoet aan de eisen van rechtmatigheid, uitvoerbaarheid en kwaliteit.

Er wordt gewerkt aan de volgende resultaatgebieden:

  1. Collectieve was- en strijkservice (Wmo-voorziening)
    • Ontwerp en businesscase (commercieel en/of in eigen beheer).
    • Implementatie- en realisatieplan, inclusief procesinrichting, samenwerkingsafspraken en voorbereide uitvoeringsstart.
  2. Scootmobielpool (vervoervoorziening)
    • Ontwerp en businesscase (commercieel en/of in eigen beheer).
    • Implementatie- en realisatieplan, inclusief procesinrichting, samenwerkingsafspraken en voorbereide uitvoeringsstart.
  3. Toets gebruik scootmobielvoorzieningen
    • Uitvoeringsplan voor screening van gebruik en noodzaak van scootmobielen bij huidige cliënten.
    • Uitvoering in samenwerking met bijvoorbeeld een ergotherapeut, met rapportage van bevindingen en aanbevelingen.
  4. Aanpassing PGB-tarieven Huishoudelijke Verzorging en Begeleiding
    • Analyse en adviesnotitie met financiële, juridische en kwaliteitsmatige onderbouwing.
    • Indien noodzakelijk: voorbereiding van aanpassing van gemeentelijke regelgeving.
    • Implementatievoorstel inclusief communicatie- en borgingsplan.
  5. Resultaatgerichte benadering Begeleiding (monitoring)
    • Ontwikkeling van een structureel monitoringsproces.
    • Borging van outcome-indicatoren en kwaliteitscriteria in samenwerking met beleid en uitvoering.
  6. Reablement Huishoudelijke Verzorging
    • Ontwikkeling van een reablement-aanpak binnen de huishoudelijke ondersteuning.
    • Implementatie- en realisatieplan, inclusief procesinrichting, samenwerkingsafspraken en voorbereide uitvoeringsstart.

Wie ben jij?

  • Je hebt aantoonbare ervaring met ontwikkelopgaven en implementatie binnen het sociaal domein, bij voorkeur binnen de Wmo;
  • Je hebt ervaring met bestuurlijke besluitvorming en het opstellen van college- en raadsvoorstellen;
  • Je hebt ervaring met implementatie- en realisatietrajecten in samenwerking met kwaliteitsafdelingen;
  • Je bent communicatief sterk, resultaatgericht en hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

Randvoorwaarden

  • Startdatum: zo spoedig mogelijk.
  • Looptijd: 4 maanden, met optie tot verlenging
  • Inzet: gemiddeld 28–36 uur per week.
  • Locatie: hybride; deels op locatie in het gemeentehuis, deels op afstand.

Wat je ook moet weten

**Ben je een nieuwe leverancier en heb je nog geen samenwerkingsovereenkomst en klant-specifieke deelovereenkomst getekend?**Dan volgt dit direct na gunning van de opdracht.

De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgevers Gemeente Barendrecht, Gemeente Albrandswaard, Gemeente Ridderkerk, De BedrijfsvoeringsPartner, Avres, Gemeente Gorinchem, Gemeente Hoeksche Waard en Gemeente Voorne aan Zee:

  • Graag het cv in het NL aanleveren
  • Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
  • Indien we terugkoppeling ontvangen van de ZHZ nadat we de kandidaat hebben voorgesteld nemen we direct contact op met de leverancier/zzp-er
  • Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
  • Graag ontvangen we tevens in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Voorne aan Zee 2023 zijn van toepassing op iedere opdracht.
  • De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten op detacheringsbasis bedraagt 1.404 uur. Voor flexibele arbeidskrachten op uitzendbasis is dit 936 uur.
  • Indexering is niet van toepassing.
  • Indien een aanvraag wordt ingevuld door een zzp’er, geldt het volgende: 
    De leverancier mag een zzp’er aandragen. In dat geval contracteert Haert de zzp’er rechtstreeks. De leverancier ontvangt een kick-back fee van 15% van het uurtarief van de zzp’er, voor een periode van maximaal 1 jaar.
  • Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.
  • Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit de deelnemende organisatie:
    • Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek
    • Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken
    • Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand
  • Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.

Let opDe aanvraag is uitgezet via Nétive. Kandidaten die worden aangeboden via MijnHaert, dienen vervolgens ook via Nétive voorgesteld te worden.

Heb je een vraag over deze opdracht?

Ganell Stippel

Ganell Stippel

Inhuuradviseur

ganell.stippel@haert.nl

06 – 48 46 16 79