• Open
  • Barendrecht
  • IT & Automatisering
  • 8 uur per week
  • 90.00 per uur
  • 15-10-2025 t/m 15-03-2026

Wat ga je doen?

Wij zoeken een archiefprofessional voor een tijdelijke opdracht. De focus ligt op het voorbereiden en overbrengen van archieven naar de archiefbewaarplaats, zodat deze openbaar toegankelijk worden.

De professional voert de opdracht uit op basis van eigen kennis en ervaring en is zelf verantwoordelijk voor de aanpak en uitvoering binnen de overeengekomen resultaten en planning.

Doel van de opdracht

  • Zorgen voor een gestructureerde en complete overdracht van dossiers naar de archiefbewaarplaats.
  • Bijdragen aan de professionalisering van archiefprocessen binnen de organisatie.
  • Ondersteunen bij bestuurlijke besluitvorming rondom archiefoverdracht (incl. akkoord- en budgetaanvragen).

Resultaatgebieden

  • Rubriceren en voorbereiden van dossiers voor overdracht.
  • Opstellen van documenten voor bestuurlijke besluitvorming.
  • Fungeren als inhoudelijk vraagbaak voor medewerkers;
  • Opzetten en bijhouden van spreadsheets t.b.v. archiefbeheer en rapportages.

Wie ben jij?

  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding.
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met archiefbeheer en archiefwetgeving.
  • Ervaring met bestuurlijke besluitvorming binnen een gemeentelijke context is een pré.
  • Vaardig in het werken met spreadsheets (bijv. Excel).
  • Communicatief sterk en in staat om medewerkers mee te nemen in processen.
  • Accuraat, proactief en resultaatgericht.

Wat je ook moet weten

Ben je een nieuwe leverancier en heb je nog geen samenwerkingsovereenkomst en klant-specifieke deelovereenkomst getekend? Dan volgt dit direct na gunning van de opdracht.

De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgevers Gemeente Barendrecht, Gemeente Albrandswaard, Gemeente Ridderkerk, De BedrijfsvoeringsPartner, Avres, Gemeente Gorinchem, Gemeente Hoeksche Waard en Gemeente Voorne aan Zee:

  • Graag het cv in het NL aanleveren
  • Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
  • Indien we terugkoppeling ontvangen van de ZHZ nadat we de kandidaat hebben voorgesteld nemen we direct contact op met de leverancier/zzp-er
  • Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
  • Graag ontvangen we tevens in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Voorne aan Zee 2023zijn van toepassing op iedere opdracht.
  • De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten op detacheringsbasis bedraagt 1.404 uur. Voor flexibele arbeidskrachten op uitzendbasis is dit 936 uur.
  • Indexering is niet van toepassing.
  • Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.
  • Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit de deelnemende organisatie:
  • Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek
  • Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken
  • Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand
  • Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.
  • Op deze opdracht kunnen géén zzp-ers worden aangeboden.

Heb je een vraag over deze opdracht?

Camiel de Hoogt

Camiel de Hoogt

Inhuuradviseur

camiel.dehoogt@haert.nl

06 - 46 17 82 90